Mina första skivor!

När jag läste en intervju med en känd svensk artist häromdagen så var en fråga vilket hennes första musikalbum som hon köpte för egna pengar var. Självklart var det något pretantiöst som jag är helt jädra säker på att hon ljög om. Kan iofs förstå om man är en "cool" och "sval" artist som inte vill erkänna att den första skivan var Smurfhits 3 eller nåt liknande, men jag tycker man ska stå för vad man gillade - även som liten skitunge! :P

Min första vinylsingel, som var min egen (annars spelade jag mest mina storebrorsors skivor, då de drog in mycket mer i veckopeng än mig och kunde köpa egna) var faktiskt Mio Min Mio med Karin och Anders Glenmark. Iofs köpte mamma denna åt mig, men den var iaf min första egna skiva. Låten är ju fortfarande superb! (och häftige Christian Bale spelar ju faktiskt Jum-jum i filmen, så lite coolt är det ju, hähä)

Den första skivan jag köpte för egna pengar var faktiskt 2 Unlimiteds Real Things, och det är inget jag skäms över på något sätt. Trist bara att Anna gillade skivan mer än vad jag gjorde, haha. :P Men 2 Unlimited var mina stora idoler och jag hade planscher över hela väggen på dem. Jag ville ärligt talat se ut som Anita och typ gifta mig med Ray. Men, vem kan klandra mig? De var ju båda väldigt fräscha! Undrar vad de gör idag...



2 Unlimited - Jump for Joy

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hej :D

Vilket skönt väder idag!
Ja men softa är ju underbart :) Latte och datorn låter ju supernice ;) :)

Jag orkar nog inte träna nu efter den här ansträngande dan, myser nog vid Talang med en kopp te bara.
ha det så bra :D

2008-05-02 @ 18:45:03
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se
Postat av: Rebecka

Okej jag lyssnar på ditt advice ;)

Tränar imorgon istället :)
trevlig kväll :D

2008-05-02 @ 19:46:22
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0