Sollefteå

Ja, som vissa kanske har märkt så är det smått snöstorm runtomkring i landet. Vi passerade rakt igenom just en sådan på hemvägen från Sollefteå igår och det var stundtals rätt jobbigt. Vi såg flera bilar som hade kört av vägen, samt att det var nära att två bilar framför krockade (en idiot som körde rakt ut, lade sig en decimeter bredvid en annan bil och vinglade som fan - var han/hon nykter?!). Som tur var så lotsade Niklas oss ända från Sollefteå hem till Drivbänk. Linus och Oscar fick gott sitta i baksätet under hela färden, men de klagade inte. Oscar t.o.m. somnade gott någonstans efter Glada Hudik, vaknade någon gång innan Gävle, tittade sömndrucket på Linus och utbrast "Var fan ÄR jag?!". Resan hem tog typ 8 timmar pga snöstormen. Inte helt kul, även om jag tyckte att det ändå gick skapligt snabbt ändå. Man hade ju ändå en hel del fina landskap att titta på (iaf första biten).


Första kvällen blev det Sagan om ringen-Risk. Oscar (tvåa från vänster) vann förstås


En liten trollkarl och hans långhåriga kusin


Hunden Qobby!


Promenad vid älven


Bröderna Grus


Karl och Åsas hus


Från Hallstabacken hade man den här utsikten över Sollefteå och älven


Mycket vackert landskap, men absolut svinkallt


Oscar och jag spöade skiten ur Niklas och Linus i detta spel som jag inte minns vad det hette.


Åsa och Karl bjöd hela familjen på Tacos


Erica och Åsa


Jag tog upp hela blixten känns det som... Linus och Oscar hade en diskussion (Oscar ser inte alltför övertygad ut), samt att Karls arm bjuder på tacos! ;)


Sally låg mest och spanade in vad alla människor gjorde


Den här snöväggen åkte vi mot på hemvägen... Inte speciellt lockande...


Den här utsikten hade vi vid Uppsala ungefär... Snö överallt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0