Miljöinspektionen, någon?

Som vanligt så ekar det av grannens TV i hela våra väggar, jag sitter med hörlurarna fyllda med musik och kokar. Så slet jag mig nyss från datorn och gick ut med soppåsen. Den ekar i hela trapphuset, den där jävla TV:n. Jag går upp en trappa och inser snabbt en sak... Det kan väl inte stämma?!... Ljuden kommer inte denna gång från vår Vampyrgranne som bor ovanför, utan från tanten mittemot dem. Det är alltså tantens TV som låter ända in i vår lägenhet, och hon bor ändå snett ovanför oss! Fattar ni, hennes lägenhet bara nuddar våran litegrann! Ändå låter det som en jädra jordbävning, som att vi hade TV:n på i vårt sovrum med stängda dörrar och på högsta volym.

Anna, om du läser detta? Vet du något om någon miljöinspektion som man kan ringa och be att de kommer och tar sig en titt på det här ruttna huset? Det här är ju extremt. Inte konstigt att det låter som att våra grannar ovanför snart kommer inramlandes från taket, som i en Gevaliareklam. Det finns väl ingen som helst isolering nånstans i huset? Jag menar, kommer det en bil och kör förbi på vägen härutanför så låter det ju som att ett attackplan är på väg. Helt sjukt. :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0