Nya lägenheten

Jag var ute i Flempan och kvitterade ut nycklarna till min nya lägenhet igår. Den ligger i samma hus jag bodde i förut, men i en annan korridor. Lite större än den här lägenheten också, då den är 30 välplanerade kvadratmeter. Roligt var att min gamla granne Malin bor kvar. Jag knackade på hos henne, men hon var inte hemma så jag sms:ade henne istället. Hon var ute och julhandlade, men var jätteglad över att hon skulle få tillbaka sin favoritgranne som hon uttryckte sig. Det ska bli kul att umgås lite mer med Malin igen, samt att närheten till Rönninge också kommer att vara hur bra som helst eftersom Antoine och hans underbara familj bor där.

Nåväl, lägenheten var i det stora hela väldigt bra, men det var en hel del saker som jag reagerade på. T.ex. går inte dörren att låsas inifrån lägenheten, vilket var rätt oroväckande. Om jag får uttrycka mig milt, vad är det för pucko som bott där innan som inte tyckt att det varit relevant att låsa dörren om sig inifrån? Man tycker ju att människan borde reagerat och rapporterat. Sen var det toaskåpet som hade rostat igen totalt, samt att toalettstolen var sådär. Vad gör folk egentligen? Jag förstår inte hur man lyckas med vissa saker... Sen var det stora fettfläckar på den gröna fondväggen som inte heller var så mysigt. Matkrig kanske, vad vet jag?

Iaf, jag tänker inte betala för nåt som jag inte gjort vid framtida avflyttning, så jag tog kort på allt och mejlade ansvarig för studentbostäderna mina klagomål och hon svarade faktiskt inom 3 minuter och tyckte att mina klagomål absolut var relevanta, så det var ju skönt det. Så imorgon ska jag möta upp vaktmästaren Seth så ska han börja med att byta lås iaf. Alltid en början. Sen får jag väl prata lite med honom om vad som ska göras med resten.

Här kommer lite bilder iaf för de som är nyfikna. Jag undviker bilderna på det som inte ser så himla fresh ut, haha.


Kokskåpet, skafferi och garderob

 

Två stora fönster med naturen runt knuten utanför

 

Tamburen och toaletten

 

Delen där jag antar att sängen ska stå, som en sovalkov nästan om man avgränsar det lite

 

Badrummet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0