Arkivet

OMG, nej, glöm vad jag sa om att bli arkivarie, trots att det jag sa var halft på skoj/halft på allvar! Visserligen låter det faktiskt som ett ganska rogivande jobb och när jag var på Nordiska Museets Arkiv idag så satt det två kvinnor där som sorterade gamla bilder av något slag och de verkade mycket glada. Något som jag skulle kunna göra hela dagarna, haha. Nä, det finns väl andra saker att göra... men...

Jag fick ont i luftrören redan efter 20 min inne i arkivet. Jag är väl lite känslig för sån där instängd, dammig och torr luft eller nåt. Jag vet att jag förut har fått lika ont i luftrören när jag har varit nere i vårt källarförråd och rotat runt, så... arkivare är inget för mig.

Dagen i övrigt var väl sådär. Uppgiften var blurrig och alla förstod den olika. Jag kör väl mitt rejs dock och ser om det funkar eller inte. Haha, 15 elever på rad som sitter heltysta och söker igenom texter och anteckning, picture that!

Förresten så åt jag Pibibap ute på lunchresturang och den smakade inte alls bra. Knappt nåt ris, utan bestod mest utav syrad gurka, kyckling, kött, rödlök, Kotchujangsås och... K-O-R-I-A-N-D-E-R, som jag hatar av hela mitt hjärta! Alla deras maträtter var kryddade med koriander. B-L-Ä!


Så här såg själv byggnaden ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0