Seminariet

Idag fyller min kära sambo hela 26 år, så all cred till den gamlingen. Nu är han bara ett år yngre än mig igen. Ordningen är återställd och jag slipper ha ångest över att vara 2 år äldre än honom, ja iaf om man ser till vilket år vi är födda. Han får sina presenter när han känner för att han vill ha dem, om det blir idag när han kommer hem, på lördag eller söndag är upp till honom själv. (Hör du det?) ;)

Japp, seminariet. Först diskuterade vi i smågrupper och det blev ju lämpligt jag, Elin och Frida, samt en annan tjej som kom lite senare, som hamnade i samma grupp. Det var intressant att se vad alla de andra tyckte om själva uppgiften, men det var mest positiva reaktioner. Efter en timmes diskussioner i smågrupper samlades alla igen och tillsammans med läraren så diskuterade vi vad vi kommit fram till. Första kvarten satt jag tyst som en mus och ville inte lägga mig i de andras diskussioner, men när det plötsligt blev knäpptyst hörde jag mig själv plötsligt inleda en lång harang om svårigheter med text vs kontext och andra saker. Helt plötsligt satt jag och höll låda för halva klassen och drog igång diskussioner. Flera ggr gjorde jag samma sak och jag insåg efteråt att jag var den som hade pratat mest av alla i hela gruppen. Om jag hade rest tillbaka i tiden, säg 8 år, och sagt till mitt gamla jag att jag år 2009 skulle sitta på universitetet och pladdra öronen av andra elever hade jag knappast trott på mig själv. 2001 tog jag en kurs i retorik på KomVux, som jag senare hoppade av för att jag inte klarade av att prata inför andra människor. Jag är i grund och botten ganska blyg och tog den där kursen för att utmana mig själv, men insåg snabbt att det var jobbigare än jag trodde att prata med människor på beställning. Svårt det där.

MEN! Kontentan av detta är att vår lärare sa att det var betygavgörande hur mycket vi pratade och diskuterade på seminariet, och jag lovar er, då vaknade pratdjävulen Holmström till liv, haha! Annars är jag inte så mycket för att prata i såna här sammanhang. Det är alltid nån som kan mer än en själv och då håller man tyst, men nu satsade jag stort. Apropå det så har vi en tjej i klassen som jag knappt har hört yttra ett ord överhuvudtaget. Hon säger inte ens hej när man hälsar på henne. Jag vet inte om det bara är så att hon är extremt blyg eller om det är nåt annat, men det verkar ju vara en jobbig situation iaf. Speciellt då etnologer är väldigt verbala och i stort sett lever på berättande, gör intervjuer och liknande. Jag förutsätter att hon inte fortsätter i vår... Hmm....

Så fick vi vår hemtenta, så nu ska jag ta mig en titt på litteraturlistan och ska kolla vad det är som gäller. Så... Ciao så länge!

Apropå ingenting så har jag insett att jag måste öva på att inte se så jävla ful ut när jag sjunger, för annars kommer hela min framtida sångkarriär att gå åt helvete, haha!


Fuck, den bjuder jag på!

Kommentarer
Postat av: Line

karaoke e så kul! ;)

2009-01-14 @ 19:35:04
URL: http://fineliine.blogg.se/
Postat av: A-T

Härligt att du snattrade på bra under seminariet, det är absolut bland top tio värsta saker man måste göra under universitetsstudierna. Usch, alla bara sitter och stirrar ner i sina papper. Jag brukar prata alldeles för mycket för mitt eget bästa... =)

Men du, jag tror det bara är kameravinkeln som e kass! När du blir rockstjärna så kommer det finnas retuschering och proffsfotografer!! ;-) Kram!

2009-01-14 @ 20:02:59
Postat av: Linda

A-T: Ja, haha, man får hoppas på retusch och sånt. Jag och Andreas har släppt en liten låt ifall du vill ha, btw. ;)



Line: Ja, karaoke är hur kul som helst, men jag tänkte på en mer seriösare karriär än sing star och guitar hero, haha. ;)

2009-01-14 @ 20:08:50
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0