Min ytterst intressanta kväll ute

Igår var jag inne i stan på kvällen och träffade Andreas. Vi gick på pizzeria och åt just... pizza! Dessutom beställde vi in en flaska vin som vi delade på. Bandet som Niklas spelar i, Lost Domain, skulle uppträda på Birkagården så vi hade tänkt gå dit efteråt. Problemen var dock följande: vi hade ingen aning om när de skulle kliva upp på scenen, samt att jag inte hörde att Niklas ringde på min mobil 4 ggr (3 gapiga brudar vid bordet bredvid på pizzerian...). När jag äntligen kollade min mobil så hade han även skickat sms om att de klev upp på scenen kl 20 och då var kl kvart i 20. Vi var på andra sidan stan... Dessutom skulle det tydligen vara alkotest i dörren och redan då insåg vi att det inte ens var värt att försöka ta sig dit efs vi druckit vin till maten... So, sorry, Lost Domain! ;)

Sen tog vi iaf en sväng förbi toaletterna nere vid T-centralen, en sån där fin toalett som man betalar 5 kr för att komma in på. Det stod ett helt fjortisgäng utanför och bråkade med vakten om att de ville komma in och att det var akut. De kan inte varit äldre än högst 15 år och alla befann sig väl i olika berusningstadium. Andreas och jag betalade iaf och gick in. De brukar ha 2 olika "rum" med toalettbås, ett för killar och ett för tjejer, men när det inte rör sig så mycket folk på stan så har de bara ett "rum" öppet. Inget konstigt med det, de ser ju båda likadana ut.

Vi gick på varsin toa och när jag kom ut igen så stod Andreas och väntade och in kom några av de där småfulla fjortisarna. Två sprang direkt in på toan, varav en fick syn på Andreas och utbrast:"Asså, är det samma toaletter för tjejer och killar asså?! Fy fan va skabbigt!" innan hon smet in på toan. Och jag fattade mig ganska snabbt och vände mig till Andreas medan jag tvättade händerna: "Asså, Andreas, du har väl inte pinkat på toasätet nu igen va?". Andreas sneglade på mig: "Det lär väl märkas när hon sätter sig och vi hör skriket...". En av fjortistjejerna som stod och väntade utanför toan snodde runt och bara glodde på Andreas. "Asså, va sa du?!". Andreas vände sig mot henne: "Jo, jag sa att det lär väl märkas när hon sätter sig och vi hör skriket". Fjortisen bara gapade, men sa inget mer.

När vi gick förbi henne på vägen ut så frågade Andreas mig högt och tydligt så att alla fjortisar därinne hörde: "Asså, undrar vad de här tjejerna har för hemförhållanden egentligen. Har de separata toaletter där också? En för pappa och sönerna och en för mamma och döttrarna? Vad sjukt!". Fjortisen inne på toan såg fortfarande ut som en fågelholk.

Det var det mest komiska jag varit med om på länge! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0