Trippen till Norrtälje

Det har varit lite segt på senaste tiden det här med bloggen som sagt, men jag ska försöka komma ikapp lite. Först får jag väl ta och berätta om min vistelse förra veckan hos min kompis Disa som bor i Norrtälje, en trevlig liten sommarstad 7 mil norr om Sthlm.

Kan ju börja med att berätta om resvägen. Det är hemskt krångligt att ta sig från Hässelby till Norrtälje. Det är en resa med många byten på vägen, om man säger så. Det som är tur är att man åker på SL-kortet hela vägen, så det blev ju iaf billigt och bra. Först var jag tvungen att ta buss till Vällingby, vidare Tbanan till Sthlm Central för byte av Tbana till Tekniska Högskolan där bussarna till Norrtälje går ifrån. Sen tog bussen över en timme att åka och efter 2 ½ timmes resande var jag äntligen framme!

Ån som går ut till Norrtäljeviken


Disa sitter och avnjuter en trevlig liten fika som avslutning på shoppingturen



Parken och hamnen



Norrtäljes skamfläck enligt Disa, men de har sin charm!



Hon drog upp mig på en kulle så att man skulle se vattnet lite bättre



När vi gjort det satte vi oss nere vid vattnet igen och det blev riktigt stekhett



Vacker vy från en utkikspunkt



Lilla jag



I den vita pricken bor Disa!



Kvällen avslutades på en superlyxig (och svindyr) restaurang. Vi beställde in biff och så blev det lite bubbel och rödvin



Restaurangen vi åt på. Sen rumlade vi hem och tittade på film innan vi slocknade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0